Bokun-varausjärjestelmä yhdistettynä WordPress-sivustoon

Mikä on Bokun?

Bòkun on Islannissa vuonna 2012 perustettu yritys, joka on kehittänyt matkailuyrityksille web-pohjaisen varausjärjestelmän nimeltään Bokun. Bokun toimii varausjärjestelmänä sekä verkkokauppa-alustana ohjelmapalveluille, aktiviteeteille ja vierailukohteille.

Bokunin suuria etuja ovat todella nopea ja ilmainen käyttöönotto. Bokun ei itsessään maksa mitään, mutta järjestelmän kautta tehdyistä varauksista veloitetaan 2.9% komissio (Tilanne 08/2020). Näiden lisäksi tulee vielä huomioida mahdolliset kulut erilaisista maksutavoista.

Bokuniin onkin saatavilla useita erilaisia maksutapoja kuten esim. PayPal, Stripe, Paytrail jne.

Bokun varausjärjestelmä

Miten otan Bokunin käyttöön?

Bokunin käyttäksi voi rekisteröityä heidän sivuillaan osoitteessa Bokun.io. Tilin luominen on nopeaa, vaivatonta ja mikä parasta – täysin ilmaista. Bokunin käyttöliittymä on todella selkeä ja sivuilta löytyy laaja tietopankki erilaisten toimintojen ja toiminnallisuuksien muokkaukseen sekä käyttöönottoon. Osa toiminnoista on ohjastettuja suoraan sivulta käsin. Lisäksi sivuilta löytyy myös paljon opetukseen tarkoitettua videomateriaalia.

 

Yksinkertaisuudessaan Bokunin toimintaperiaate on seuraava:

  • Luodaan tili ja määritellään maksupalvelut.
  • Luodaan ”Booking Channel”, jonka kautta varauksia tehdään.
  • Lisätään tuotteet tai luodaan tuoteryhmiä sekä lisätään kuvaukset.
  • Luodaan hinnat ja muokataan kalenterit ajantasalle.
  • Lisätään tarvittavat käyttöehdot sekä peruutusehdot.
  • Generoidaan Widgettejä, joita on mahdollisuus upottaa verkkosivuille.

 

Alla on kuva Bokunin käyttöliittymästä selaimessa.

Bokunin helppo käyttäliittymä

Bokunin integrointi verkkosivuille

Bokunin yksi suurimmista vahvuuksista on sen integrointi muihin järjestelmiin sekä sen mahdollistama ristiinmyynti. Bokunin tuotteet on helppo siirtää esim. WordPress-verkkosivstolle käyttäen Bokunin tarjoamia widgettejä. Bokun generoi koodin widgetiksi, joka liitetään halutulle verkkosivustolle. Kun käyttäjä klikkaa tuotetta verkkosivuilla – aukeaa Bokunin hallinnoima ja oman yrityksesi määrittelemä tuotenäkymä.

Bokunin widgettejä voi lisätä myös toisten kumppaniyritysten verkkosivuille/verkkokauppaan tai toisten yritysten palveluita omille verkkosivuillesi. Näin mahdollistetaan tehokas ristiinmyynti.

Bokun sopii mainiosti pienille ja keskisuurille matkailualan yrityksille, jotka tarvitsevat varausjärjestelmän/verkkokaupan nopeasti käyttöön edullisesti.

Integrointi on mahdollista toteuttaa kevyillä IT-taidoilla, mutta sujuvan integraation sekä mahdollisten kustomointien takia, on integrointi hyvä toteuttaa toimittajan kanssa.

Bokunin kielivaihtoehdot

Bokunin pääkieli on tällä hetkellä englanti ja se on myös kieli jolla itse järjestelmää käytetään. Eri kieliversiota kehitetään jatkuvasti, mutta ainakaan vielä ei käyttöliittymää ole saatavilla Suomeksi. Bokunin tuotteet ja palvelut sen sijaan ovat käännettävissä useille eri kielille mukaan lukien Suomi.

Olemme toteuttaneet useita kaksikielisiä Bokun asennuksia ja käyttöönottoja Suomeksi, Ruotsiksi ja Englanniksi.

On myös hyvä ymmärtää, että mikäli haluat Bokunin tuotteiden kielten kääntyvän yhdessä verkkosivustosi kielen kanssa, on tätä varten aina toteutettava custom-koodia.

Valitse Visiotec Bokun kumppaniksesi

Olemme toteuttaneet useita Bokunin käyttöönottoja erilaisten yritysten kanssa. Tarjoamme ilmaisen kartoituksen yrityksesi tilanteeseen, jossa käymme läpi tarpeesi ja kerromme sen pohjalta yritystäsi parhaiten palvelevan ratkaisun.

Toteutamme kaikki Bokuniin liittyvät käyttöönotot, konsultoinnit, integraatiot sekä jo olemassa olevien järjestelmien jatkokehityksen.

Toteutimme hiljattain jälleen yhden WordPress-verkkosivun ja Bokunin integraation sekä molempien järjestelmien kehityksen ja käyttöönoton. Voit tarkastella viimeisimpää Bokun asiakkuuttamme tässä osoitteessa.

 

Aloitetaan yhteistyö ja toteutetaan jotain upeaa yhdessä!